Icon
  • جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی اشتوتگارت جاهای دیدنی اشتوتگارت مراکز تفریحی و گردشگری اشتوتگارت هتل های اشتوتگارت راهنمای سفر به اشتوتگارت نقشه گردشگری اشتوتگارت
مـــــــــنو
درباره این کانال
کلید واژه ها
کلیسا معروف وقدیمی آن رفتیم به نام Ulmer Munster (ویا کلیسای لوتریانیسم ) که به سال 1890 ساخته شده است .واز نظر بنا بزرگترین کلیسا در دنیا می باشد ارتفاع آن 162 متر است .بعد از دیدار 2 ساعته از شهر به یک رستوران ایتالیایی به نام Milano (میلانو )رفتیم که در نزدیکی کلیسا واقع شده است . پسر عمویم سفارش یک پیتزا ایتالیایی داد که بعد از مدتی برای ما آوردند یک پیتزای بزرگ که من تا به حال ندیده بودم و دونفری مشغول خوردن شدیم بسیار خوشمزه بود وقسمتی از آن هم ماند ونتوانستیم بخوریم .نپرسیدم قیمت آن چقدر بود .به گوپینگن برگشتیم و من بعد از 2 روز اقامت باید چهارشنبه برمی گشتم فیلدر اشتات تا فردا صبح به فرودگاه مونیخ بروم . سفر 21 روزه من در حال اتمام بود . تاریخ ثبت :1395/05/11 تاریخ اصلاح:1395/12/17 بازدید:253 link می پسندم 0
بستن
به عنوان مثال هنگام عبور عابر پیاده از خط عابر اگر ماشینی زودتر از عابر عبور کند جریمه ای معادل 400 یورو برای راننده در بر خواهد داشت .همه ماشینها به طور منظم در خیابانها رفت وآمد می کنند . برای گرفتن گواهینامه باید 1500 یورو بپردازی ،اگر قبول شوی، زیرا گرفتن گواهینامه سخت است . 1500 یورو معادل حقوق یک ماه کارگر است . ودر روزهای تعطیل شنبه ویکشنبه ها در صورت هوای خوب به اطراف شهر مسافرت می کنند ویا در منازلشان به اتفاق خانواده ویا دوستان به پخت کباب وخوشگذرانی می پردازند ویا شبهای یکشنبه به رستورانها میروند . تاریخ ثبت :1395/05/11 تاریخ اصلاح:1395/12/17 بازدید:140 link می پسندم 0
مردم آلمان بسیا رکاری وسختکوش هستند و از ساعت 6 ویا 6:30 دقیقه صبح از خانه ها بیرون میروند برای کار ودر این هنگام اتوبانهای منتهی به شهر اشتوتگارت دارای ترافیک روان می باشد .رانندگی در آلمان برای ما ایرانیها مشکل است .زیرا تخلف هنگام رانندگی جریمه های سنگین وگاهی محرومیت از رانندگی را در بر دارد تاریخ ثبت :1395/05/11 تاریخ اصلاح:1395/12/17 بازدید:188 link می پسندم 0
بستن
خوردن صبحانه در آلمان مفصل ومتنوع است :شیر قهوه ،پنیر ،عسل ،کالباس ،آلمانها به صبحانه اهمیت زیادی میدهند .ناهار ویا شام به طور معمول از گوشت گاو یا خوک یا مرغ وسس ومقداری سیب زمینی وسبزیجات وسالاد ونان تشکیل می شود . گوشت خوک پر مصرف ترین گوشت در بین آلمانیهاست .قبل از سفارش غذا از محتویات غذا بپرسید . سوسیس وهمبرگر آلمان زبانزد دنیا ست .سوسیسی که از جگر سیاه تهیه می شود Wurst (وورست ) می گویند . تاریخ ثبت :1395/05/11 تاریخ اصلاح:1395/12/17 بازدید:184 link می پسندم 0
اشتوتگارت : مرکز ایالت بادن وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان که دارای 700 هزار نفر جمعیت می باشد .در اطراف این شهر شهرهای کوچک با جمعیت 1000 نفر تا 5000 نفر و بیشتر وجود دارد که بسیار زیبا و تماشائی است . همینطور دارای زمینهای بسیار زیاد کشاورزی .ودامداری . در این شهر شرکتها وکارخانه های مهمی مانند مرسدس بنز –پورشه – بوش –AMG وجود دارد. اشتوتگارت یک شهر زیبا وصنعتی می باشد ودارای سیستم حمل ونقل عمومی بسیار پیشرفته ،مدرن، ومنظم می باشد .من قبلا هم از اشتوتگارت دیدن کرده بودم و با سیستم حمل ونقل آن آشنا بودم .لذت بخش ترین قسمت سفر در آلمان سر وقت آمدن اتوبوس ویا مترو می باشد که برا حتی به قرارت میرسی بدون تاخیر . تاریخ ثبت :1395/05/11 تاریخ اصلاح:1395/12/17 بازدید:180 link می پسندم 0
بستن
یکی ازرویاهای من سفر به اروپا ودیدن چند کشور ازآن قاره بود .با توجه به اینکه چند نفر از اقوامم در آلمان زندگی می کردند با هماهنگی آنان سفرم را برنامه ریزی کردم .از سفارت یونان وقت سفارت گرفتم وزمان تعین شده 1 تیرماه بود .در زمان مقرر به سفارت مراجعه کردم وبعد از تحویل مدارک ومصاحبه رسیدی به من دادند که 25 روز دیگر برای گرفتن جواب مراجعه کنم . لازم به ذکر است تشکر کنم از رفتار خوب و دوستانه کارمندان سفارت . 25 روز بعد یک ویزا 1 ماهه شنگن دریافت نمودم .

برنامه سفرم را بدین صورت برنامه ریزی کردم که ورودم به آتن ودیدار از آتن وسپس خروجم از اروپا از آلمان باشد .چند روز بعد از دفتر هواپیمائی امارات یک بلیط طبق برنامه سفرم گرفتم . تهران –دبی-آتن و برگشتم مونیخ-دبی-تهران .هواپیمای امارات را انتخاب کردم زیرا چند بار با آن سفر کرده بودم واز لحاظ مدرن بودن ناوگان وایمنی وسرویس عالی در دنیا نمونه است .متاسفانه چند روز به سفرم مانده بود ارز مسافرتی قطع شد وقیمت دلار ویورو به شدت بالا رفت .من توانستم به جای 1500 یورو 950 یورو ارز خریداری کنم وباعث شد تغییراتی در سفرم ایجاد کنم و سفر 3 روزه ام از یونان به ایتالیا را کنسل کنم .

شمارش معکوس شروع سفرم به پایان رسید ومن در روز 13 مرداد ماه 91 مصادف با روز تولدم سفرم را شروع کردم .ساعت 19وارد فرودگاه امام شدم وبعد از باز شدن کانتر امارات و تحویل چمدانم وگرفتن کارت پرواز در ساعت 23 با یک ربع تاخیر تهران را به مقصد دبی ترک کردیم .هواپیمای که با آن سفر کردم یک بوئینگ B777-200LR بود یک هواپیمای مدرن ودارای کابین زیبا وصندلی راحت همراه با تلویزیون اختصاصی با400 کانال صوتی وتصویری ودارای مهمانداران شیک ومودب با پذیرائی خوب .
تاریخ ثبت :1395/05/11 تاریخ اصلاح:1395/12/17 بازدید:192 link می پسندم 0
بستن

این مرکز خرید موخنبرگ استریت ، واقع در یکی از دو معابر اصلی شهرستان هامبورگ می باشد. مزیت اصلی آن این می باشد که در قلب هامبورگ قرار دارد. البته این مرکز خرید تا حدودی با وسایل نقلیه شلوغ می باشد.
تاریخ ثبت :1395/05/11 تاریخ اصلاح:1395/12/17 بازدید:182 link می پسندم 0
بستن

این خیابان محلی مناسب برای دوستداران اجناس شیک و خاص و غیر متعارف، بدون در نظر گرفتن روند مد می باشد. در مرکز خرید لاگراستریپ ، مغازه های منحصر به فرد با کالاهای خاص بسیاری وجود دارد. در اینجا کافه های بسیار نیز وجود دارد.

تاریخ ثبت :1395/05/11 تاریخ اصلاح:1395/12/17 بازدید:213 link می پسندم 0

از جمله نقاط دیدنی شهر اشتوتگارت میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

• موزه مرسدس بنز و پورشه

• قلعه قدیمی (Old Castle)

• قلعه جدید (New Castle)

• قصر ویلهلم (Wilhelm Palace)

• گالری شهر (State Gallery)

• ایستگاه اصلی راه آهن که در سال 1920 طراحی شده

• بیمارستان کاترین (Katharinea Hospital)
تاریخ ثبت :1395/05/11 تاریخ اصلاح:1395/12/17 بازدید:350 link می پسندم 0
بستن

خب ما با پرواز ترکیش وارد فرودگاه نه چندان بزرگ اشتوتگارت شدیم.نگرانی مهم ما ماموران کنترل مرزی و سوالات مربوط به مدارک ویزا بود که با 1 سوال ساده و دیدن بلیط برگشت بسیار سریع و راحت مهر ورود به منطقه شنگن وارد پاسپورت ما شد و ما وارد قسمت تحویل چمدانها شدیم.فرودگاه خلوت و مدرن بود کمی استراحت کردیم تا دوستمان که از کارلسروهه به اشتوتگارت جهت استقبال ما اومده بود به ما پیوست.حس شیرینی بود.

درست از طبقه زیرین فرودگاه سوار مترو شدیم و به ایستگاه مرکزی شهر رفتیم.با عوض کردن یک سالن بلیط سفر به کارلسروهه را خریدیم و در فرصت کوتاه تا حرکت قطار به قسمتی از شهر که اطراف ایستگاه بود سری زدیم.ساختمان آ جری رنگ ایستگاه مرکزی اصیل و با شکوه بود.

اشتوتگارت مرکز ایالت بادن-وورتمبرگ است با حدود 600 هزار نفر جمعیت که از شهرهای نسبتا قدیمی منطقه است.من همیشه این شهر را بخاطر اینکه محل تولد کلینزمن بود می شناختم.در نظر اول شهری در دل جنگل و با خانه هایی در دامنه های سبز و زیبا به چشمم خورد.ضمنا این شهر زادگاه اتومبیل مرسدس بنز هم هست.

ما به کارلسروهه رفتیم و با شهری کوچولو و کم جمعیت و آرام برخورد نمودیم.شهری 250 هزار نفری در نزدیکی رود راین.یک شهر کلاسیک آلمانی که سکون و رفاه و راحتی شهروندان کاملا گویاست.ما با تراموا به محل زندگی دوستمان که خوشبختانه در مرکز شهر بود رفتیم .ساختمانی حدودا 100 ساله با شیشه های رنگی که بخاطر شغل خانوادگی صاحبش اینطور تزیین شده بود با حال و هوای خاص خود....

پس از مختصر استراحتی عصر به گردش در منطقه مرکزی و تاریخی شهر پرداختیم.خیابان کایسر و میدان محل مقبره کارل (که وجودش دلیل نامگذاری شهر است)و ساختمان مرکزی شهرداری و پلیس و قصر قدیمی و زیبای حاکم منطقه بادن که به اون (شلوس) می گویند را بازدید کردیم.چند دقیقه ای هم تگرگی شدید بارید.سپس به پارک زیبایی در پشت قصر که دریاچه کوچکی هم درون بود گذارمون افتاد که دانشجویانی مشغول تنیس و فوتبال و دوچرخه سواری را دیدیم .هوا درین عصر تابستانی بسیار لطیف و مصفا بود.کم کم از پارک جنگلی وارد محوطه دانشگاه کارلسروهه شدیم.به ساختمانهایی ساکت در دپارتمانهای مختلف سرزدیم از سلف سرویس دانشگاه و دفتر کار دوستمون بازدید کردیم و پیاده به خانه بازگشتیم.

کارلسروهه را شهری یافتم بدور از هیاهو و شلوغی و شر و شور که دوچرخه بیش از ماشین بچشم می خورد.شاید این سکوت و کم هیجانی ونبود عجله واسترس در مردم بعد از مدتی زندگی برای بعضی کسالت بار باشد.در برخورد اول هزینه های غذا و مایحتاج و لباس در آلمان چندان بالا بنظر نمی رسید اما هزینه حمل و نقل عمومی در استاندارد اروپایی کمی گران است(2/2 یورو).امابلیطهای دانشجویی و سالانه و تخفیفات مختلفی وجود دارد که کار را کمی راحت ومیکند.
تاریخ ثبت :1395/05/11 تاریخ اصلاح:1395/12/17 بازدید:183 link می پسندم 0
بستن

اشتوتگارت از لحاظ اقتصادی در رتبه 11 جهان قرار داشته و از جهت کیفیت وضع اقتصادی و نوآوری اجتماعی بعد از هامبورگ رتبه دوم را در کشور آلمان به خود اختصاص داده است. کارخانجات خودروسازی مرسدس بنز و پورشه و نیز کارخانه تولید لوازم الکترونیکی بوش در اشتوتگارت مستقر هستند و سهم عمده‌ای در ایجاد اشتغال در این شهر، ایفا می کنند. علاوه بر این، یکی از مراکز مهم شهر اشتوتگارت که هر ساله 1.27 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کرده و نقش مهمی در اقتصاد شهر دارد، مرکز نمایشگاه های اشتوتگارت است.

فرهنگ و علم

این شهر در زمینه مهندسی به "مهد خودرو" معروف بوده و همواره مکانی برای تحقیق و نوآوری های علمی به شمار می رود چنانچه پژوهشگاه دولتی در اشتوگارت 11 درصد از کل بودجه تحقیق و توسعه دولت فدرال را به خود اختصاص داده است که این خود رقمی بالغ بر 1.2 میلیارد یورو می‌باشد. دانشکده ها و دانشگاه های مهمی در این شهر وجود دارند که همه در راستای این تحقیق و توسعه علمی به فعالیت می پردازند. از لحاظ فرهنگی نیز این شهر نقش مهمی در آلمان ایفا می کند چنانچه اشتوتگارت محل تولد چهره های معروف اندیشه و ادبیات آلمانی از جمله فردریش هگل (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)، شیلر (Friedrich Schiller) و هولدرلین (Friedrich Hölderlin) است.
تاریخ ثبت :1395/05/11 تاریخ اصلاح:1395/12/17 بازدید:194 link می پسندم 0
بستن
اشتوتگارت (Stuttgart) پایتخت ایالت بادن-وتمبرگ، یکی از پیشرفته ترین ایالت های آلمان، در جنوب غربی این کشور است. این شهر ششمین شهر بزرگ آلمان بوده و دارای جمعیت 600 هزار نفری و مساحت 206 هزار متر مربعی است. شهر اشتوتگارت در بین محوطه ای از شهر های کوچک قرار گرفته که جمعیت کل این منطقه به 2.7 میلیون نفر می رسد و برخلاف دیگر شهر های آلمان در بین تپه ها و دره ها قرار گرفته و از این لحاظ بازدیدکنندگان و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. یکی از جنبه های معروفیت شهر وجود کارخانجات خودروسازی مرسدس بنز و پورشه و نیز کارخانه تولیدات لوازم الکترونیکی بوش می باشد. شایان ذکر است که میزان هزینه‌هایی که در بادن‌-وورتمبرگ صرف پژوهش و تحقیق، به ویژه در رشته‌های فن‌آوری‌های صنعتی و توسعه و تحقیق، می شود از سایر مناطق اروپا بالاتراست.

تاریخچه

حدود 90 سال بعد از میلاد مسیح، رومی ها در این منطقه قلعه ای را بنا کرده و به پروش اسب می پرداختند. در نیمه قرن سیزدهم این منطقه با نام اشتوتگارت تاسیس شد و پیشرفت آن به عنوان یک شهر پس از تاسیس خط راه آهن آن در سال 1846 آغاز گشت. در طی جنگ جهانی دوم مرکز شهر توسط حملات هوایی متفقین تقریبا نابود شد ولی پس از جنگ با "مسئولیت پذیری و دقت" که از جمله خصوصیات بارز مردم این منطقه است اقتصاد آن مجدداً احیاء گردید.
تاریخ ثبت :1395/05/11 تاریخ اصلاح:1395/12/17 بازدید:148 link می پسندم 0
510,000
تبلیغات تور تور شیراز تور باکو تور تایلند تور روسیه تور مالزی
گزارش تخلف
در صورت مشاهده هر گونه تخلف در سایت یا تناقض اطلاعات تورها و آژانس ها آن را گزارش دهید